Foto - ekologiczna księgowość

Ekologiczna księgowość – coraz bardziej na czasie

Biznes

Ekologiczna księgowość czyli elektroniczny obieg dokumentów w firmie bez potrzeby składowania dokumentów papierowych w przepastnych segregatorach, to przyjazne rozwiązanie dla portfela i środowiska szczególnie dla małych firm. W przededniu wejścia w życie KSeF, czyli Krajowego Systemu e-Faktur, warto już teraz zgłębić temat wykorzystania nowych technologii w zarządzaniu dokumentacją w firmach.

Piętrzące się stosy papierów, tomy zalegające latami na zakurzonych półkach w biurach rachunkowych, wydrukowane słupki cyfr i tysiące notatek na biurkach – to wszystko odchodzi już w zapomnienie. Dziś coraz częściej w księgowości stosuje się nowe technologie – i to niekoniecznie jedynie w międzynarodowych korporacjach, ale także w mikroprzedsiębiorstwach.  Ten rosnący trend w kierunku ekologicznej księgowości cieszy, szczególnie, że jest to świetne przygotowanie do rewolucji w tym obszarze, jakim będzie KSeF – uważa Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. I choć w tej chwili z elektronicznego obiegu dokumentów korzysta jedynie 40%, jak wynika z badania „Księgowość w polskich firmach” (Impel Business Solution i Infor), to jednak coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z zastosowania tego rozwiązania.

Automatyzacja sprzyja uporządkowaniu, profesjonalizacji usług i dotrzymywaniu terminów – czyli pomaga zachować wszystko, co jest niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu firmy. Warto sprawdzić, szczególnie jeśli cenimy sobie porządek w dokumentacji i dbamy o środowisko, a także – jeśli chcemy się przygotować do nieuchronnych zmian w tym obszarze, które już widać na horyzoncie (KSeF ma wejść w życie 1 lipca 2024).  Ekologiczna księgowość skutecznie przygotuje do KSeF i oswoi przedsiębiorców starej daty z nowymi technologiami.

Ekologiczna księgowość dla firm znajdzie zastosowanie zwłaszcza w takich firmach, które wystawiają do 10 dokumentów księgowych w ciągu miesiąca wyjaśnia Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. Naszym klientom zapewniamy taką usługę poprzez dostęp do Portalu Klienta. Jest to wygodne narzędzie, dzięki któremu można szybko zlecić zadania dla biura rachunkowego czy wystawić faktury. Z jego pomocą można kontrolować rozrachunki, organizację pracy czy obieg dokumentów wraz z poziomami akceptacji. Dzięki temu rozwiązaniu obieg dokumentów jest uporządkowany, a dostęp do informacji aktywny zawsze, gdy klienci tego potrzebują.  

Ekologiczna księgowość dla małych firm to stały dostęp do dokumentów firmowych 24 godziny
na dobę, niższe koszty operacyjne firmy, ujednolicenie obiegu dokumentów, łatwy sposób
na wystawienie faktur sprzedażowych i podłączenie faktur kosztowych. Najbardziej wskazana jest dla osób, które:

  • prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą
  • realizują transakcje wyłącznie w Polsce
  • nie posiadają europejskiego numeru NIP
  • terminowo regulują opłaty, m.in. podatki, ZUS
  • nie zwlekają z płatnościami za faktury
  • są w stanie dostarczać dokumenty do 5. dnia bieżącego miesiąca za miesiąc poprzedni
  • nie prowadzą ewidencji obrotu magazynowego
  • wystawiają do 10 faktur miesięcznie
  • nie zatrudniają pracowników.

Wdrażanie ekologicznej księgowości przynosi korzyści nie tylko dla środowiska, ale także może
wpływać pozytywnie na wizerunek firmy, przyciągać klientów i inwestorów zainteresowanych zrównoważonym rozwojem oraz pomagać w dostosowaniu się do zmieniających się regulacji dotyczących ochrony środowiska.

Kancelaria Podatkowa Skłodowscy działa od 1993 roku, kiedy to powstała firma Buchalter Skłodowscy jako kilkuosobowa rodzinna spółka cywilna. Obecnie Kancelaria Podatkowa Skłodowscy to marka zrzeszająca spółki, których wspólnym celem jest świadczenie kompleksowej oferty usług dla przedsiębiorców, zgodnie z hasłem: już nigdy nie będziesz sam w biznesie.

https://sklodowscy.pl